Dette er måske et af de vildeste tilbud nogensinde fundet her på siden – men det kræver lige en kort baggrundshistorie – så hang in there.
De fleste store flyselskaber er en del af en flyalliance. Det betyder bl.a., at selskaberne kan gøre brug af hinandens afgange, så de i praksis kan tilbyde destinationer, som de ellers ikke flyver til.
Derudover kan du optjene point hos alle selskaber i alliancen og bruge dem på f.eks. gratis flyrejser.
Indtil for nylig var SAS en del af Star Alliance, men efter de sidste år fik nye ejere, skiftede SAS over til SkyTeam.
Det fejrer de nu med en vild kampagne: I de næste tre måneder kan du indkassere 1.000.000 SAS EuroBonus-point ved at flyve med mindst 15 af SkyTeams medlemsselskaber!

Du spørger måske – er 1 million point meget?
1 million point er virkelig meget! Skulle du købe dig til så mange point, ville det koste ca. 120.000 kr., og at flyve sig til dem ville kræve mange tusinde rejser. Men hvad kan du så bruge 1 million point til? Svaret er en smule kringlet, men kort fortalt giver det potentielt op til: ca. 200 indenrigsflyvninger, 67 flyvninger indenfor Europa eller 33 flyvninger til Asien eller Nordamerika. Derudover kan du bruge pointene til opgraderinger til Business Class og meget mere.
Nu tænker du sikkert – vildt nok, men så har SAS sikkert sørget for, at det er nærmest umuligt at opnå.
Ja, sådan lidt i hvert fald. Kravet er, at du før nytår skal flyve med mindst 15 af de 17 selskaber i SkyTeam-alliancen, som er fordelt over Europa, Afrika, Asien, Nord- og Sydamerika. Men sådan en udfordring var lige noget for Rejsespejder!
Det tog en del tid at få det hele til at hænge sammen, men resultatet blev en verdensrundrejse til ca. 18.000 kr., hvor du besøger steder som Vietnam, Indonesien, Hawaii, Mexico m.m. Og i sidste ende optjener du point til en værdi af ca. 120.000 kr. – ikke dårligt – man kan næsten sige, at man bliver betalt for at rejse!
Du kan se hele rejsen nedenfor. Husk, at dette kun er et eksempel, og du kan tilpasse rundrejsen, som du vil – f.eks. ved at bruge flere eller færre dage på en destination eller tilføje ekstra stop. Det vigtigste er, at du flyver med mindst 15 forskellige selskaber, og at sidste flyvning sker senest d. 31. december 2024.
Man behøver heller ikke rejse med alle 15 selskaber på én rejse. Hvis du allerede har planlagt en tur med et SkyTeam-selskab i løbet af de næste 3 måneder, tæller den også med.
Og hvis du ikke når de 15 selskaber, kan du stadig tjene 100.000 point ved at flyve med 10 selskaber eller 10.000 point ved at flyve med 5 selskaber.
💥 Men her får du nu den helt store pakke til 1 million point! 💥
Morten
Vildt nok.
Skal man stige ombord? Eller kan man bare købe flybilletterne uden at rejse?
Morten
mike
Hej Morten, som udgangspunkt bliver billetten annulleret, hvis man ikke stiger ombord, så jeg tror desværre ikke, det går :). Den eneste måde, jeg kan se, at man måske kan komme uden om selv at tage på turen, er at få en anden til at tage af sted og derefter få dem til at overføre pointene til dig.
Bjarne
Kan man bruge de 1.000.000 point til at købe flybilletter til hele sin familie, eller er pointene øremærket til en selv? Og har pointene en udløbsdato?
mike
Man kan sagtens købe flere billetter med sine bonuspoint – og du kan endda overføre dem til andre EuroBonus-medlemmer.
Mikkel Winces
Hejsa. Kan se følgende under deres betingelser: “Du vil få besked om resultatet i januar 2025.”
“Du kan kun deltage én gang, og du får besked om, at du har fået point after kampagnen.”
Det lyder næsten som om det er en konkurrence og ikke garenteret hvis man “gennemfører” de 15 flyvninger. Kan i afkræfte at det ikke er en konkurrence og at det er sikkert man optjener 1mio point hvis man tager de 15 flyvninger med de forskellige selskaber?
Vh
mike
Hej Mikkel, jeg kan sagtens forstå, at det lyder lidt som en konkurrence – men i og med, at de skriver “optjen” 1 million point, fremfor “vind” 1 million point, påstår jeg, at der ikke er tale om en lodtrækning, men derimod tale om, at man “optjener” de point man har ret til.
Jeg mener, at ordvalget ““Du vil få besked om resultatet i januar 2025.” er mere i anledning af, at du først I løbet af januar får at vide, hvor mange point du fik. Og “Du kan kun deltage én gang, og du får besked om, at du har fået point after kampagnen.” er i anledning af, at du ikke kan deltage i denne kampagne 2 gange og optjen 2 millioner point :).
Peter
Fedt travel hack!
Har pointene en udløbsdato?
For det måske kan godt blive svært at få brugt alle de point indenfor et kort tidsrum…
Rejsespejder
Her er svaret også en smule kringlet, da det kommer an på ens EuroBonus-status. Men selv som basic-medlem gælder de 4 til 5 år. Så mon ikke man få dem brugt. Og worst case kan man jo altid overføre til en anden :).
Tobias
Hvor meget bliver det cirka med overnatninger og mad?
Rejsespejder
Hej Tobias, det kommer meget an på hvad man spiser og hvordan man bor. Men langt størstedelen af rejsen forgår i Asien, hvor du de fleste steder sagtens kan bo og spise godt (ca 3* hotel og lokale restauranter) til omkring 300 til 600 kr. per dag.
Marc
Fed ide til at få en god sjat point på kontoen… Jeg er allerede i gang med at planlægge! 🙂
Lige et par spørgsmål:
Er point personlige, eller kan jeg bruge dem til at booke til hele familien?
Kan jeg når point er optjent, bruge dem på en rejse direkte gennem Air France, China airlines etc?
Når jeg booker gennem momondo, skal jeg så selv efterregistrere alle rejser, eller skal det bookes direkte på SAS?
Mike fra Rejsespejder
Hej Marc, det er alm. bonuspoint. Dvs. de kan bruges til at købe 1 eller flere billetter (også til andre) – og kan i princippet også overføres til andre. De fleste OTAs (Expedia, osv.) har mulighed for at angive site medlemsnummer i bookingprocessen. Men ja, alternativt skal de efterregistreres. Og lige med denne kampagne er det ikke nok i følge deres regler – man skal nemlig også skrive en mail til de
Tommi Frank Madsen
Hej – Har du datoerne på den rute du har lavet?
Mike fra Rejsespejder
Hej Tommi,
når du klikker dig ind op de forskellige tilbud kan du også se datoerne. Men umiddelbart hedder startdatoen d. 9. november og retur d. 14. december.
Torben Steen Jensen
Hej – Fantastisk tilbud. Kan man sende en plan til et rejsebureau og få dem til at lave et tilbud og samtidig garantere, at det overholder betingelserne for at opnå de 1000.000 point.
Mike fra Rejsespejder
Godt spørgsmål. Jeg tænker sagtens de kan bygge noget a la det her til dig (umiddbart er mit bud, at det vil det nok koste ca. 40 procent mere ovenstående) – om de har lyst til at garantere dig pointene er jeg ikke helt sikker på :).
Stian Strømseth
Hei. Vil flyvningen fra SGN til SHA by på visum-problemer med et stopp i XMN?
Mike fra Rejsespejder
Hej Stian, Xiamen er blandt de Kinesiske byer med 144 timers visumfrihed for EU borgere.
Christian
Jeg har problemer med at finde rejsen med Delta fra Hawaii:( hvad kan det skyldes?
Mike fra Rejsespejder
Hej Christian, det kan jeg også se. Det skyldes simpelthen at prisene er steget. Søger du dagen efter (d. 5.12.) findes de pt stadig til 650 kr.
Torben Steen Jensen
Hej Rejsespejder.
Jeg kan se på de mange udenlandske kommentarer, at de mener, at værdien af de 1.000.000 bonus point er ca. 10.000 $ og ikke 120.000 dkr. Mener du at dette er korrekt?.
Endvidere mener jeg også at kunne se, at mange af de rejser, som er angivet i Rejsespejders plan er steget i pris. Tror du det er noget, som SKY-team allerede har indkalkuleret som følge af med den øgede efterspørgsel frem til 31.12. Det vil være smart af dem.
Jeg er desværre meget i tvivl om risikoen for at det kan gå galt. Hvad er din mening om risikoen, hvis man bestiller fly hos de 15 medlemmer – er det så sikkert, eller hvad kan det gå galt?
Mike fra Rejsespejder
Hej Torben.
de 120.000 tager udgangspunkt, hvis et basismedlem skulle købe dem. Her koster 60.000 point (det er maks beløbet man kan købe ad gangen) 12.000 SEK (ca. 7.900 DKK) – dvs. 1.000.000 vil koste lidt over 120.000 kr.
Jeg har lige kigget alle fly igennem. Det er nogle småændringer i priserne – og leger man lidt med datoerne, kan man stadig få det til at hænge sammen til under eller omkring 20.000 kr.
F.eks. er afgangen fra Hawaii til LA steget en del (til 1.200 kr.) – men dagen efter kan den stadig købes til 650 kr.
Jeg har svært ved at forestille mig, at de har ændret priserne grundet denne kampagne – de er jo i konkurrence med en masse andre selskaber. Og det vil gøre meget mere ondt, at miste alm. passagerer (som vælger et billigere tilbud fra et andet selskab) end at punge points ud til et begrænset antal, som ren faktisk opnår de million point :).
Mht. risikoen for ikke at få pointene: Jeg synes, reglerne på deres hjemmeside er rimeligt klare uden mange undtagelser – så hvis man bestiller og registrerer sit medlemsnummer, får man pointene.
Hans Henrik Frederiksen
Hvis man “gennemfører” turen og får pointene, kan man så straks overføre til eksempelvis familiemedlemmer?
På siden her synes jeg nemlig der står, at man først kan overføre efter 1 år, hvis man er nyt medlem: https://www.saseurobonusshop.com/dk/account/buy-and-transfer-points
Mike fra Rejsespejder
Hej Hans Henrik, godt spottet. Jeg er også lige faldet over detajlen, at man maks må overføre 100.000 point per år til et andet medlem. Til gengæld er points’ene gyldig i 5 år efter overførslen (uanset om de var lige ved at udløbe for én selv).
Hans Henrik Frederiksen
Og så vidt jeg kan se koster det også er gebyr på SEK 0,05 pr. point at overføre.
https://www.saseurobonusshop.com/dk/customer-service
Hans Henrik Frederiksen
Måske man kan undgå gebyret og overførselsbegrænsningen på 100.000 ved at bruge funktionen hvor man deler point:
https://www.sas.dk/eurobonus/point-sharing/#/point-sharing
Yusuf
Hej Mike og resten af Rejsespejderholdet!
Virkelig en spændende udfordring og med en fin gevinst i sidste ende, må man nok sige! 🙂
Jeg kan se på SAS’ hjemmeside (https://www.sas.dk/eurobonus/partnere/flyselskaber/), at der hos Air Europa og Aerolineas Argentinas af tekniske årsager ikke kan optjenes point ved de to selskaber på grund af en teknisk fejl. Der står dog også når man klikker sig ind på en af de to selskaber, at man kan anmode om point for manglende flyvninger. Tror du, at det er sikring nok i denne situation, hvis man eksempelvis vælger at flyve med Air Europa?
Mike fra Rejsespejder
Hej Yusuf,
tak 🙂 godt spottet. Men det hænger højst sandsynligt sammen med, at deres systemer endnu ikke snakker sammen. Men som SAS selv skriver, så er der styr på det i slutningen af 2024, hvorefter “man kan få sine point efterregistreret”. Så jeg tænker, at det burde køre, fordi man jo har bevis for, at man er rejst med dem.
Mads Tømming
Jeg har en rejse booket med SAS til Agadir i december. Den er blevet booket helt tilbage i februar/marts 2024. Vil den tælle med? Fordi så kan jeg nemlig bare starte turen fra KBH 🙂
Søren fra Rejsespejder
Hej Mads 🙂
SAS oplyser på kampagnesiden, at “bookinger for rejseperioden, der foretages før udfordringen starter, tæller også med.” Så din Agadir-rejse burde også tælle med 😉
Mads Tømming
Jeg har undersøgt hvor langt man reelt kan komme med bonuspoint fra SAS, hvis man fx. er en familie på 4, der vil til San Fransisco på alm monkey class. Det koster i 474.000 eurobonus point. En tur til Marokko koster 200.000 point. Så rækker 1 mio. point reelt ikke særlig langt.
Mike fra Rejsespejder
Hej Mads, beklager det sene svar. Som skrevet, er det lidt kringlet hvor mange ture man kan få. Vi har taget udgangspunkt i de laveste “point-priser” fra https://www.sas.dk/eurobonus/point/flyv-med-point/pointtabel/. I højsæsonen kommer du nok ikke til at finde mange til denne pris – dog er det heller ikke umuligt at finde dem udenfor højsæsonen. F.eks. kan du finde masser afgange til Bangkok frem til jul til de 30.000 point. I og med, at pointse’ene først udløber om 4 til 5 år, gælder det selvfølgelig at bruge pointsene strategist og ikke “spilde” dem på afgange, som man måske kan betale sig frem billigere selv.
Marta Hoffmann
Flyet med Xiamen står det er operated by mandarin Airlines og London til Boston er i virkeligheden operated by Delta… selvom man køber det på Virgin Airlines hjemmeside. SAS skriver at det er the operating carrier that counts. Men det er jo umuligt at vide. Kan det her overhovedet lade sig gøre? Har I været inde og undersøge flykoderne?
Mike fra Rejsespejder
Hej Marta,
tak for din kommentar. Det er helt korrekt, at det er “operating airline” som tæller – og er selvfølgelig noget vi har brugt meget tid på at undersøge. Jeg kan dog ikke se, at turen fra Xiamen betjenes af Mandarin Air (se screenshot her https://1drv.ms/i/c/3572ef2c140d3557/EVGL_7oWe9VIlbb64q6VLjEBHC4LDBnlIzSf0vo973uSAw?e=2ChZ3v). Mht Boston til London så er der 2 afgange. Den billigste afgang kl. 20.10 betejenes af Virgin Atlantic, mens afgangen kl. 19.15 betjenes af Delta. Men med andre ord er det ikke “umuligt at vide” hvem man flyver med – det står på de diverse bookingsider samt momondo.
Marta Hoffmann
Har ligesom Mads lige været inde og se priserne i point på SAS appen. Hvor der i øvrigt kun er tre mulige destinationer i Asien… I juli måned næste år er den billigste enkelttur for én person til Haneda og koster 126.000 point!!!! Så når de skriver at en tur til Asien koster 30.000 er det kun hvis man rejser i meget! Begrænsede perioder på året. Den her kampagne er på grænsen til falsk marketing og nogle burde seriøst tage den forbi Forbrugerombudsmanden.. og jeg synes virkelig rejsespejder skal passe på med hvad de opfordrer folk til at kaste sig ud i… Fx at man retrospektivt kun har mulighed for at registrere pointene senest d.20. December, selvom mange sikkert ville planlægge det omkring juleferien…
Mike fra Rejsespejder
Som skrevet er svaret hvor mange ture man kan flyve lidt kringlet – og vil man flyve til de laveste point er det ikke et “all you can eat buffet” men nogle bestemte afgange. Dog vil jeg sige, hvis du kigger på ruten til f.eks. Bangkok kan du finde masser af afgange til de 30.000 point frem til jul. Derudover kan du flyve Aalborg til København til 5.000 point på masser af datoer – samt masser af afgange indenfor Europa til 15.000 point.
Mht til efterregistrering af points’ene – så er det bare reglerne på denne kampagne (men det gælder kun “efterregistrering” og ikke, at man ikke kan flyve frem til d. 31. december). Vi synes (og holder fast i), at det er en superspændende mulighed for at optjene vanvittig mange points, som alm. rejsende ellers kun kan drømme om (og der er heldigvis rigtig mange andre der har det på samme måde).
Lennart Nielsen Clausen
Et hurtigt spørgsmål, når man nu skal booke så mange forskellige fly biletter, er det så bedst stadigt at gøre det ved de enkelte selvskaber, eller tage dem allesammen ved et 3rd party ?
Søren fra Rejsespejder
Hej Lennart 🙂
Det er langt hen ad vejen et spørgsmål om smag og behag.
Vi har faktisk skrevet en artikel, der behandler spørgsmålet, om man skal booke gennem OTA eller flyselskab: https://rejsespejder.dk/article/flyselskab-eller-bookingside/
Lennart Nielsen Clausen
Og har du en ide om hvad lande man skal bruge Visa, eller E-Visa eller noget ?
Søren fra Rejsespejder
Hej Lennart 🙂
De fleste lande på denne rute kræver faktisk ikke visum. Men nogle af dem gør. Men det er selvfølgelig altid noget, man skal være opmærksom på 🙂
Loui Nøhr
Hejsa. Jeg har sat mig for at nå denne tur, men synes at det bliver rodet at side og booke med ændrede datoer for at nå denne pris. Især når man prøver at holde det så billigt som muligt uden overnatninger i de dyre byer som paris, dubai osv.
Er der nogen mulighed for at i kan lave en mere skræddersyet rejse, hvor man undgår dyre destinationer og primært forholder sig i asien. I teorien har jeg ikke noget imod at ende i samme lufthavn flere gange, hvis dette er billigst.
Søren fra Rejsespejder
Hej Loui 🙂
Tak for din kommentar.
Jeg tror desværre ikke, at vi får tid til at skræddersy en ny rute. Men jeg håber da, at du får sammensat den perfekte rute for dig – for det kunne da være fedt, hvis du ender som Eurobonus-millionær 😀